با مدرک آزمون تافل در خارج از کشور کار کنید

با آزمون تافل درک فرد از زبان انگلیسی به‌صورت آکادمیک سنجیده می‌شود، اما TOEIC سطح زبان را در بخش کسب‌وکار مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

اگر می‌خواهید برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنید، به احتمال زیاد به مدرک آزمون تافل احتیاج خواهید داشت. برای کار کردن در خارج از کشور نیز مدرک این آزمون مزیت جدی به حساب می‌آید، زیرا توانایی‌های فرد را به زبان انگلیسی به ویژه در بخش صحبت کردن تایید می‌کند.

در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا آزمون تافل می‌تواند در شکل‌گیری حرفه بین‌المللی شما تاثیرگذار باشد، چه چیزی به رزومه‌تان اضافه می‌کند و برای کسب نمره خوب در آزمون تافل باید چه کاری انجام داد.

چرا به کسب مدرک آزمون تافل نیاز دارید؟

همان‌طور که می‌دانید هر شخصی برای خود هدفی دارد که مطابق با آن باید کارهایی را انجام دهد. برای کسب مدرک آزمون تاقل نیز دلیل‌های مختلفی مطرح است که در ادامه رایج‌ترین علت‌های آن را بیان می‌کنیم.

برای تحصیل در خارج از کشور لازم است

اگر قصد دارید در دانشگاه‌های معتبر و مورد تایید ادامه تحصیل دهید، احتمالا به مدرک قبولی در آزمون تافل نیاز خواهید داشت. باید بدانید که بیش از 10000 مدرسه، دانشگاه و موسسات مختلف در بیشتر از 130 کشور جهان نمرات کسب‌شده در آزمون تافل را می‌پذیرند.

این آزمون به شناخته شده ترین آزمون آکادمیک انگلیسی در جهان تبدیل شده است و این امکان را در اختیار کالج‌های به زبان اتگلیسی قرار می‌دهد تا سطح داوطلبانی را که انگلیسی زبان مادریشان نیست ارزیابی کنند.

از سال 1964 بیش از 27 میلیون داوطلب در این آزمون شرکت کرده‌اند و تنها در سال 2015 بیشتر از یک میلیون نفر موفق به گذراندن این آزمون شدند.

تقاضا برای این آزمون در ایالت متحده و همچنین سایر کشورهای انگلیسی زبان زیاد است، اما به‌طور کلی در سراسر جهان مراکزی که به نمره این آزمون نیاز دارند در حال افزایش هستند.

آزمون تافل تنها یک نوع ندارد، بلکه امکان شرکت در 3 نوع آزمون تافل را دارید:

  • آزمون تافل ورقه‌ای (TOEFL Pbt)
  • آزمون تافل کامپیوتری (TOEFL Cbt)
  • آزمون تافل اینترنتی (TOEFL ibt)

البته مدل Pbt دیگر استفاده نمی‌شود. آن چیزی که موجب تفاوت این آزمون‌ها از یکدیگر می‌شود در واقع اصلا محتوای آن‌ها نیست بلکه مدل پشتیبانی آن‌ها است. زیرا در نهایت تمامی این مدل‌ها ارزیابی توانایی‌های شما برای درک شفاهی و کتبی از انگلیسی است که از سطح متوسط تا پیشرفته سنجیده می‌شود.

تفاوت بین سه آزمون مختلف تافل چیست؟

آزمون تافل PBT آزمونی با سوالات چند گزینه‌ای است که باید روی کاغذ باشد. در واقع در آن درک کتبی و شفاهی ارزیابی می‌شود. 2 ساعت طول می‌کشد و نمره آن بین 310 تا 677 است.

مدل CBT تا حد زیادی شبیه به PBT است، اما تنها تا 300 نمره‌دهی می‌شود. از طرف دیگر تافل IBT آزمونی است که به 4 بخش خواندن، شنیدار، نوشتار و مکالمه تقسیم شده است که سطح درک از زبان انگلیسی را به دو صورت شفاهی و کتبی مورد ارزیابی قرار می‌دهد. به‌طور متوسط این آزمون 4 ساعت طول می‌کشد و کل نمره آن بین 0 تا 120 است، هر بخش 30 امتیاز دارد.

توجه داشته باشید کهTOEFL IBT ، به عنوان جدیدترین فرم آزمون، بیشتر از دیگر مدل‌های آزمون تاقل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با مدرک تافل در خارج از کشور کار کنید

همان‌طور که در بالاتر گفتیم تافل سطح دانش آکادمیک فرد را از زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار می‌دهد، اما این‌طور نیست که تنها توسط دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی قابل قبول باشد، چرا که دیگر سازمان‌ها نیز نمرات این آزمون را قبول دارند.

برای مهاجرت می‌توانید از این آزمون برای دریافت اقامت و ویزای کاری استفاده کنید. نمایندگی‌های مربوط به حوزه درمان از آن به عنوان یک گواهینامه حرفه‌ای بهره می‌برند.

به‌عنوان مثال، در استرالیا نمرات این آزمون می‌تواند به عنوان تایید سطح انگلیسی فرد برای دادن ویزای دانشجویی یا برای فردی که واجد شرایط کسب‌وکار است مورد استفاده قرار گیرد.

اگر می‌خواهید بدانید که برای مقصد مورد نظر خود به چه نمره‌ای از آزمون تافل نیاز دارید، علاوه بر وب‌سایت رسمی ETS می‌توانید از سایت اصلی خود آن دانشگاه یا شرکت کمک بگیرید تا بتوانید بیشتر در مورد آن برنامه‌ریزی کنید.

آزمون تافل چگونه می‌تواند به حرفه شما کمک کند؟

تضمین ارزشمندی برای سطح زبان انگلیسی شما است، به خصوص زمانی که بیشتر دانشجویان برای کار در خارج از کشور برنامه‌ریزی می‌کنند و دوست دارند بخشی از زندگی خود را به مهاجرت و زندگی در کشور دیگری اختصاص دهند.

آزمون تافل اولین قدم برای اثبات تسلط شما به زبان‌ انگلیسی است، که این مورد با مدرک یا همان گواهینامه رسمی به تایید می‌رسد.

غالبا این که شما بگویید یک تمرین معمولی برای زبان انگلیسی در رزومه خود دارید خیلی کافی نیست، مگر این که قبلا در کشور انگلیسی زبانی کار یا تحصیل کرده باشید.

در نتیجه، نمره رسمی در یک آزمون مشهور انگلیسی برای شرکت‌ها و دانشگاه‌ها برای خارج از کشور بسیار گویاتر است و این امکان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که بتوانند داوطلبان را بر اساس یک مرجع مشترک و استاندارد سنجش کنند.

از نظر شغلی کسب مدرک در TOEIC مناسب‌تر است یاTOEFL IBT ؟

اکثر شرکت‌ها از کارمندان خود که زبان مادری آن‌ها انگلیسی نیست انتظار دارند مدرک TOEIC را ارائه دهند تا درک خود را از انگلیسی حرفه‌ای تایید کنند. این موضوع به‌ویژه در کشورهای انگلیسی زبان مانند ایالات متحده، کانادا و استرالیا دیده می‌شود.

گرچه چنین چیزی به هیچ وجه به معنای هدر دادن وقت برای کسب نمره در آزمون تافل نیست. در واقع، این دو آزمون صلاحیت‌های مختلف، اما مکمل را ارزیابی می‌کنند.

کسب نمره عالی در آزمون تافل نیز می‌توان تسلط کامل فرد را در زبان انگلیسی تایید کند، به‌ویژه با توجه به این که در نسخه پرکاربرد TOEIC دو بخش مکالمه و نوشتاری سنجیده نمی‌شود و تنها شامل بخش‌های شنیداری و خواندن است.

TOEFL IBT با دو مزیت: هم برای CV و هم برای کاریابی

می‌توان این‌طور گفت که کسب مدرک آزمون تافل در زمینه‌های مختلف ارزشمند است و داشتن نمره خوب در آن می‌تواند در هنگام جستجوی کار یا شغل برای گذراندن دوره کارآموزی در خارج از کشور سود زیادی داشته باشد.

هنگامی که دو رزومه برای موقعیت شغلی فرستاده می‌شود، کسی که قرار است شما را استخدام کند ترجیح می‌دهد کاندیدی را برگزیند که مدرک آزمون تافل دارد و همچنین نمره او نیز رضایت‌بخش است. به همین ترتیب می‌توان گفت تافل یک امتیاز مناسب برای کارفرما محسوب می‌شود.

اگر رشته‌های تحصیلی نیز کمی تخصصی‌تر باشند، نمرات کسب‌شده در بخش‌های مختلف آزمون بیشتر مورد دقت و بررسی قرار می‌گیرد.

چه نمره‌ای باید برای آزمون تافل کسب کنید؟

نمره متداول برای کسب‌وکار و مدارس‌های درجه سوم حداقل 80 امتیاز از 120 است که مطابق با سطح B2 در چارچوب‌های مشترک زبان اروپایی است. اگر ما این را یک مرجع در نظر بگیریم باید مطابق با آن برای هدف خود برنامه‌ریزی کنید.

به‌عنوان مثال اگر قرار است برای شرکت یا کالجی که رقابت در آن خیلی زیاد است مدرک آزمون تافل خود را بفرستید قطعا نمره‌ای بالاتر از 100 نیاز خواهید داشت تا رزومه‌تان از دیگر افراد قوی‌تر باشد، البته همه چیز باز هم به شرایط آن شرکت یا دانشگاه بستگی دارد.

برای کسب نمره مناسب در آزمون تافل برنامه‌ریزی کنید

این آزمون از دستورالعمل‌ها و روش‌های خاصی بهره می‌برد که نیاز به آمادگی زیادی از قبل دارد، بنابراین برای کسب نمره خوب تنها سطح مناسب از زبان انگلیسی نمی‌تواند کافی باشد.

برای موفقیت در آزمون تافل شما باید علاوه بر ارتقا سطح دانش زبان انگلیسی خود، مهارت‌های مورد نیاز شرکت در آزمون را نیز مورد بررسی قرار دهید و روی آن‌ها کار کنید.

برای شروع کار می‌توانید از سایت‌های مختلفی کمک بگیرید و مطابق با سطح خود یادگیری برای آزمون را آغاز کنید و همچنین با شرکت در آزمون‌های آزمایشی یا به اصطلاح ماک تست بیشتر با شرایط واقعی آزمون آشنا شوید.

با استفاده از یک برنامه‌ریزی مناسب برای مطالعه آزمون و بررسی پیشرفت خود طی بازه زمانی مشخصی روی نقاط ضعف خود وقت بگذارید و نقاط قوت خود را تقویت کنید.

Ähnliche Beiträge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

1 + 16 =

فهرست