حداقل امتیاز آیلتس برای مهاجرت پرستاران به کانادا

مدرک آیلتس همان‌طور که برای مهاجرت کاری یا تحصیلی به کشورهای مختلف ضروری است، مهاجران کانادا نیز برای مهاجرت به این کشور، باید این مدرک را در اختیار داشته باشند.

آیلتس که مدرک بین‌المللی و معتبر برای تعیین سطح دانش زبان انگلیسی افراد است، از چهار بخش لیسنینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و رایتینگ تشکیل شده است که در مطالب دیگر مفصل راجع به آن‌ها توضیح داده‌ایم.

در این مقاله قصد داریم به مهاجرت پرستاران به کانادا و حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای این کار بپردازیم. اگر شما هم قصد دارید به تحصیل پرستاری بپردازید و سپس به کانادا مهاجرت کنید یا فارغ‌التحصیل این رشته هستید و نمی‌دانید برای مهاجرت به این کشور باید چه میزان امتیازی از آیلتس داشته باشید، حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مهاجرت به کانادا به‌عنوان پرستار

اگر از رشته پرستاری فارغ‌التحصیل شده‌اید و اکنون به فکر مهاجرت به کانادا هستید، خبر خوبی برایتان داریم. شغل پرستاری در کشور کانادا نیاز به نیروی کار زیادی دارد و این یعنی دولت کانادا درخواست‌های مهاجرت پرستاران را به این کشور بسیار حمایت می‌کند.

پرستارانی که به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند، می‌توانند در طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی، کار مورد نظر خود را پیدا کنند. از بیمارستان‌ها گرفته تا مراکز مراقبتی، کلینیک‌های درمانی خصوصی و عمومی نیاز به تعداد زیادی نیروی کار در زمینه پرستاری دارند.

پرستاری و اقامت دائم کانادا

برای این که بتوانید به‌عنوان یک پرستار در کشور کانادا مشغول به کار شوید، باید ابتدا اقدامات زیر را به انجام برسانید:

  1. ثبت نام در سازمان پرستارهای مراقبت پیشرفته کانادا در منطقه مورد نظر
  2. تبدیل شدن به یکی از اعضای کالج رسمی پرستاران مجوزدار منطقه خود

درخواست شما به این دو مورد ذکر شده، بر اساس معیارهای زیر ارزیابی خواهد شد:

  • تکمیل یک برنامه تحصیلی پرستاری مورد قبول منطقه مورد نظر
  • صلاحیت شما به‌عنوان یک پرستار (تحصیلات، تجربیات، نتایج آزمون‌ها و معرف‌ها)
  • شخصیت شما (معرف‌ها و نداشتن سوء پیشینه)

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به کانادا

در بخش زیر مدارک مورد نیاز را برای مهاجرت پرستاران عزیز به کانادا ذکر می‌کنیم:

  • یک فرم درخواست رسمی
  • مدارک هویتی، مانند شناسنامه و کارت ملی
  • سوابق کار رسمی
  • مدارک ثبت نام قبلی شما برای شاغل شدن در زمینه پرستاری
  • نمرات تحصیلی
  • سوابق عدم سو پیشینه
  • پرداخت هزینه بررسی درخواست مهاجرت
  • مدرک زبان آیلتس

داشتن مدرک آیلتس و ارائه امتیاز مناسب در این مدرک برای مهاجرت به کانادا به‌عنوان پرستار بسیار حائز اهمیت است.

درخواست مهاجرت شما تنها زمانی بررسی می‌شود که تمام مدارک مورد نیاز را به‌طور صحیح ارائه دهید و بعد از آن ممکن است از شما درخواست ارائه مدارک بیشتر کنند. در اکثر موارد، درخواست‌های مهاجرت تا 6 ماه بعد از ارسال بررسی خواهند شد.

نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به کانادا

بهتر است بدانید آزمون آیلتس هیچ نمره‌ای ندارد که شکست یا موفقیت شما را در آزمون تعیین کند و تنها با استفاده از نمره 1 تا 9، میزان دانش شما را از زبان انگلیسی نشان می‌دهند.

زمانی که شما در آزمون آیلتس شرکت کنید، نمره نهایی شما را در یکی از دسته‌بندی‌های جدول زیر قرار می‌دهد:

نمره سطح زبان تفسیر
9 عالی مهارت کامل در زبان. فهم کامل زبان و بدون نقص
8 خیلی خوب مهارت کاربردی خیلی خوب از زبان. تعدادی خطای کم
7 خوب مهارت عمومی خوب در زبان، علی رفم بعضی خطاها و برداشت‌های اشتباه
6 قابل قبول مهارت قابل قبول از زبان در موقعیت‌های نا آشنا. مهارت خوب در موقعیت‌های روزمره. خطاهای متعدد و برداشت‌های اشتباه
5 متوسط توانایی فهمیدن معنی کلی موقعیت، علی رغم تعداد خطاهای بسیار زیاد و برداشت‌های اشتباه
4 محدود توانایی مدیریت تعدادی موقعیت‌های روزمره کم. متقاضی از ساختارهای زبانی پیچیده استفاده نمی‌کند.
3 بسیار محدود توانایی درک تنها تعدادی موقعیت بسیار آشنا. متقاضی در برقراری ارتباط مشکل دارد.
2 بی قاعده وجود مشکلات بزرگ در برقراری ارتباط و فهمیده شدن
1 ناکاربر متقاضی نمی‌داند چگونه به زبان مورد نظر صحبت کند، به‌جز دانستن تعدادی ایده محدود
0 حضور نداشتن در آزمون کاربر در آزمون حضور پیدا نکرده است.

البته دقت داشته باشید که به‌جز نمرات ذکر شده در جدول که نمره نهایی شما به حساب می‌آیند، شما در هر کدام از 4 بخش آیلتس، یک نمره مجزا دریافت خواهید کرد که این نمرات برای پذیرش در بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسه‌های شغلی کشور کانادا حائز اهمیت هستند.

برای این که بتوانید به‌عنوان پرستار اقامت دائم کشور کانادا را بگیرید، باید حداقل نمره 6.5 را در آزمون آیلتس دریافت کنید، نمره بخش اسپیکینگ شما حداقل 7 باشد و امتیاز هیچ کدام از 3 بخش دیگر، کمتر از 6.5 نباشد.

نکته مهم دیگر راجع به اقامت دائم پرستاران در کانادا و آیلتس این است که برای اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور، باید مدرک آیلتس شما از نوع آکادمیک باشد.

حتما می‌دانید که آزمون آیلتس به دو نوع آکادمیک و عمومی تقسیم می‌شود و بنابراین برای اقامت دائم کانادا باید نوع آکادمیک آن را با نمرات ذکر شده دریافت کنید.

اهمیت امتیاز آیلتس در اقامت دائم کانادا

بهتر است بدانید دریافت حداقل امتیازهای ذکر شده در آزمون آیلتس برای اخذ اقامت دائم کانادا کافی نیست و مقدار امتیاز شما نیز در احتمال پذیرش شما تاثیر به سزایی دارد.

حتما اطلاع دارید که سیستم پذیرش مهاجران کانادا به شکل امتیازی است، یعنی تعدادی معیار و شرایط که توسط دولت کانادا مشخص شده‌اند هر کدام امتیاز مشخصی دارند و با کسب بالاترین امتیاز در هر کدام از معیارها، می‌توانید شانس پذیرش خود را بالا ببرید.

حال نقش آیلتس در این سیستم چیست؟ در جواب باید گفت که جدا از ضروری بودن مدرک آیلتس برای اقدام به دریافت اقامت، هر چقدر نمره آیلتس شما بیشتر باشد، امتیازات شما بالاتر می‌روند و در نتیجه احتمال پذیرش شما بیشتر می‌شود. شما باید از 100 امتیاز موجود، حداقل 67 امتیاز به دست آورید.

معیار آیلتس در این سیستم 24 امتیاز دارد و بنابراین می‌توان گفت مقدار امتیاز شما در آیلتس اهمیت بسیار زیادی در پذیرش شما به‌عنوان پرستار دارد.

گزینه‌های دیگر مهاجرت به کانادا

به دلیل وجود تقاضای زیاد مهاجرت پرستاران به کشور کانادا، دولت این کشور روش‌های دیگری نیز در اختیار مهاجران قرار داده است تا افراد طیف وسیع‌تری برای انتخاب روش مهاجرت خود داشته باشند. مهم‌ترین این روش‌ها به شرح زیر هستند:

  • اکسپرس اینتری
  • اسکیل ورکر کبک

البته بهتر است دقت داشته باشید که نمره آیلتس مورد نیاز برای هر کدام از روش‌های ذکر شده کمی متفاوت است. به‌عنوان مثال، متقاضیان برای استفاده از روش اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا، باید حداقل امتیاز 6 را در آزمون عمومی آیلتس به دست آورید.

از طرف دیگر برای استفاده از روش اسکیل ورکر کبک برای اخذ اقامت، فقط نیاز به تسلط در زبان فرانسوی دارید.

حداقل نمره مورد نیاز آیلتس دانشگاه‌های کانادا

یکی دیگر از موارد مهمی که ذهن بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی کانادا را به خود مشغول کرده است، حداقل نمره مورد نیاز در آزمون آیلتس برای اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها است.

به‌طور کلی اکثر دانشگاه‌های کشور کانادا امتیاز بالای 6 آیلتس را برای پذیرش متقاضیان در نظر می‌گیرند، اما ممکن است تعدادی استثنا نیز میان آن‌ها یافت شود.

به همین منظور در ادامه فهرستی از بهترین دانشگاه‌های کانادا و نمره مورد نیاز آیلتس آن‌ها ارائه داده‌ایم.

نام دانشگاه نمره آیلتس مورد نیاز
دانشگاه تورنتو 6.5 (برای برنامه‌های تحصیلی کارشناسی) و 7.0 (برای برنامه‌های تحصیلی کارشناسی ارشد به بالا)
دانشگاه مک گیل 6.5
دانشگاه بریتیش کلمبیا 6.5
دانشگاه آلبرتا 6.5
دانشگاه مک مستر 6.5
دانشگاه واترلو 6.5

نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس

شما به‌طور معمول می‌توانید به شکل آنلاین در نزدیک‌ترین مرکز آزمون آیلتس محل زندگی خود ثبت نام کنید. سپس زمانی که ثبت نام کردید، تاریخ برگزاری آزمون پس از ثبت نام برایتان ارسال خواهد شد. مراحل ثبت نام آزمون آیلتس به شرح زیر هستند:

  1. ابتدا نزدیک‌ترین مرکز آزمون آیلتس را به منزل خود پیدا کنید.
  2. پس از پیدا کردن مرکز مورد نظر خود، به شکل آنلاین یا حضوری اقدام به ثبت نام برای شرکت در این آزمون کنید.
  3. تا این مرحله ثبت نام شما انجام شده است. اکنون باید منتظر فرم کتبی ثبت نام خود از مرکز مورد نظر باشید. معمولا آزمون‌های اسپیکینگ و رایتینگ شما در یک تاریخ انجام خواهند شد. اما گاهی ممکن است این دو آزمون به شکل جداگانه اما در یک هفته مشابه انجام شوند.

به این نکته مهم دقت کنید که برای آزمون مورد نظر خود (آکادمیک یا عمومی) ثبت نام کنید. آزمون آکادمیک آیلتس برای اخذ پذیرش مراکز آموزشی و آزمون عمومی برای مهاجرت یا سایر اهداف استفاده می‌شود.

اعتبار آزمون آیلتس

معیارهای زیادی وجود دارد که روی مدت زمان اعتبار آزمون تاثیر می‌گذارند. به‌طور کلی، مدرک آزمون آیلتس تا 2 سال اعتبار دارد اما برای اطمینان از این موضوع باید موارد خاص دیگر را نیز بررسی کنید.

تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس

متقاضیان می‌توانند هر چند مرتبه که می‌خواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند. در واقع می‌توان گفت تعداد کمی از متقاضیان هستند که با مرتبه اول شرکت در این آزمون می‌توانند نتیجه دلخواه را به دست آورند.

بنابراین نگرانی را کنار بگذارید و آن‌قدر در آزمون شرکت کنید تا موفق شوید.

Ähnliche Beiträge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

1 × دو =

فهرست