منابع رایتینگ آیلتس

یکی از مهم‌ترین ابزار کمکی که متقاضیان آیلتس می‌توانند برای افزایش نمره آیلتس خود در بخش رایتینگ استفاده کنند، منابع شناخته شده آیلتس هستند.

متقاضیان می‌توانند با تهیه تعدادی از مهم‌ترین این منابع، افزایش چشمگیر امتیاز آیلتس خود را مشاهده کنند و بنابراین به هدف خود در مهاجرت تحصیلی یا اشتغال در کشورهای خارجی دست پیدا کنند.

به همین منظور در این مطلب قصد داریم تعدادی از رایج‌ترین منابع رایتینگ را بررسی کنیم که شما می‌توانید قبل از فرار رسیدن آزمون، به‌خوبی با آن‌‌ها تمرین کنید.

اگر قصد دارید در این آزمون شرکت کنید و هنوز منابع رایتینگ مورد نظر خود را پیدا نکرده‌اید، حتما تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

Academic Writing Practice for IELTS
اولین کتابی که قصد داریم به عنوان یکی از رایج‌ترین منابع رایتینگ معرفی کنیم، کتاب آکادمیک رایتینگ پرکتیس است.

این کتاب برای متقاضیان آزمون آکادمیک آیلتس طراحی شده است. اگر قصد دارید در آزمون آکادمیک شرکت کنید، داشتن این کتاب و تمرین کردن با آن از کارهای ضروری شما به حساب می‌آید.

این کتاب به‌طور کلی 4 بخش دارد که شامل تمرین رایتینگ برای تسک اول، تمرین رایتینگ برای تسک دوم، تست‌های تمرینی رایتینگ و چگونگی ویرایش متون نوشته شده است. همان‌طور که می‌دانید رایتینگ آیلتس 2 تسک دارد و این کتاب برای هر دو تسک تمرین‌های جداگانه ارائه داده است.

Achieve IELTS Academic Writing Success
یکی دیگر از کتاب‌هایی که متقاضیان زیادی برای تمرین رایتینگ خود استفاده می‌کنند، کتاب اچیو آیلتس آکادمیک رایتینگ ساکسس است.

این کتاب مانند کتاب قبل برای آزمون آکادمیک طراحی شده است، اما تفاوت آن‌‌ها در این است که کتاب دوم الکترونیکی بوده و مناسب افرادی است که دوست دارند کتاب را در گوشی همراه و لپ تاپ خود داشته باشند.

این کتاب شامل انواع مختلف شیوه‌های جواب دادن به سوال‌های رایتینگ، 35 سوال رایتینگ برگرفته از آزمون آیلتس، مدل‌های متفاوت سوالات و تمرین‌هایی است که به پیشرفت مهارت رایتینگ متقاضی کمک شایانی می‌کنند.

این کتاب همچنین 16 سوال برای تسک اول و 16 سوال برای تسک دوم دارد. این کتاب یک بخش منحصر به‌فرد دارد که در آن با ارائه تعدادی از رایتینگ‌های متقاضیان و مشخص کردن اشتباهات آن‌‌ها، کمک زیادی به افراد برای نوشتن یک رایتینگ خوب کرده است.

همچنین به این روش متقاضیان می‌توانند به‌صورت عینی نحوه نمره دهی و ارزیابی رایتینگ‌های آیلتس را مشاهده کنند.

Writing to Get Band 7.5 or HigherGrammar for IELTS Advanced Comparison for IELTS

یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود متقاضیان آیلتس علی رغم مهارت زیاد در رایتینگ نمره پایینی از این بخش دریافت کنند، غلط‌های گرامری هستند.

بسیاری از افراد بدون تقویت دانش گرامری خود، صرفا روی دایره لغات و ساختار رایتینگ تمرکز می‌کنند و بنابراین با نتیجه دلخواه در این بخش روبرو نخواهند شد.

یکی از بهترین راهکارهایی برای این متقاضیان وجود دارد، کتاب رایتینگ تو گت بند 7.5 است. این کتاب تمرکز عمده خود را روی تقویت گرامر متقاضیان قرار می‌دهد و افراد می‌توانند با انجام تمرین‌های گرامر این کتاب دیگر نگرانی بابت غلط‌های گرامری نداشته باشند.

Advanced Prepositions to Score Band 7.0+ in IELTS Writing

علاوه بر گرامر که در معرفی کتاب قبل ذکر کردیم، یکی دیگر از عوامل مهم تاثیرگذار روی امتیاز رایتینگ، توانایی استفاده صحیح از حروف اضافه است.

حروف اضافه یکی از مباحثی است که همواره افراد غیر انگلیسی زبان را با چالش روبرو می‌کند و به‌ویژه در فضای آزمون آیلتس ممکن است افراد اشتباهات زیادی در این حوزه مرتکب شوند.

به همین دلیل کتاب ادونسد پریپوزیشن یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌توانید برای تقویت مهارت خود در این حوزه استفاده کنید. این کتاب تمرکز اصلی خود را روی تقویت مهارت شما در استفاده از حروف اضافه در رایتینگ قرار می‌دهد تا دیگر از این بابت نگرانی نداشته باشید.

The Best Preparation For IELTS Writing
پنجمین کتابی که قصد داریم به عنوان یکی از بهترین منابع آماده سازی برای رایتینگ ذکر کنیم، کتاب بست پریپریشن فور آیلتس رایتینگ است.

شما در این کتاب تمام نکاتی را که برای نوشتن یک متن خوب نیاز دارید، خواهید یافت و نحوه نوشتن یک متن با ساختار مناسب و استاندارد را یاد می‌گیرید.

Better Writing Right Now
ششمین کتابی که می‌تواند تاثیر چشمیگری در مهارت نوشتاری شما داشته باشد، کتاب بدر رایتینگ رایت ناو است. این کتاب با ساختار مرحله به مرحله‌ای که دارد، باعث می‌شود مهارت شما به‌تدریج بهبود یابد و دیگر ترس از مواجه شدن با مقدار زیادی نکات و اصول جدید را نداشته باشید.

علاوه بر این، کتاب بتر رایتینگ انواع مختلف رایتینگ را به شما توضیح می‌دهد، مانند نامه رسمی، کاری، اداری، کسب و کار و گزارش‌های مختلف. به این ترتیب متقاضیان آمادگی نوشتن هر نوع رایتینگ را با هر فرمتی پیدا خواهند کرد.

Collins Writing for IELTS by Anneli Williams with Answer Key

کتاب دیگری که قصد داریم به عنوان یکی دیگر از رایج‌ترین منابع رایتینگ معرفی کنیم، کتاب کالینز رایتینگ است. گفته می‌شود این کتاب توسط متقاضیان آیلتس نوشته شده است که ابتدا نمره 5 یا 5.5 را دریافت کرده‌اند و در تلاش برای دریافت نمره 7 به بالا هستند.

همچنین این کتاب مجموعه‌ای از جواب‌های کلیدی را برای سوالات ارائه شده فراهم کرده است تا متقاضیان به‌راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

Improve Your IELTS Writing Skills

کتاب ایمپروو یور آیلتس رایتینگ اسکیلز یکی دیگر از منابع رایج برای آماده سازی افراد قبل از آزمون آیلتس است. البته این مجموعه سه کتاب دیگر نیز دارد که از منابع لیسنینگ، ریدینگ و اسپیکینگ به شمار می‌روند.

اگر قصد دارید مهارت‌های خود را به شکل همه جانبه برای آزمون آیلتس تقویت کنید، این مجموعه می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

Best Practice Book for IELTS Writing

آخرین کتابی که قصد داریم به عنوان منابع رایج رایتینگ آزمون آیلتس معرفی کنیم، کتاب بست پرکتیس بوک فور آیلتس رایتینگ است.

این کتاب بی نظیر حاوی بیش از 230 نمونه از رایج‌ترین موضوعاتی است که در رایتینگ آمده‌اند. البته این نمونه‌ها منحصر به یکی از تسک ها نیستند و تقریبا 70 مثال برای تسک اول و 160 مثال دوم برای تسک دوم در آن وجود دارد.

همچنین این کتاب بخش منحصر به‌فردی دارد که در آن رایج‌ترین اشتباهات متقاضیان را در نوشتن رایتینگ‌ها ذکر کرده است و بنابراین افراد می‌توانند با استفاده از این کتاب، به بهترین شکل برای رایتینگ آماده شوند.

موضوعات پر تکرار رایتینگ

برای این که بتوانید بهترین عملکرد خود را در بخش رایتینگ نشان دهید، جدا از تهیه کتاب منبع بهتر است از رایج‌ترین موضوعاتی که در این بخش از آزمون وجود دارند آگاه باشید. به شایع‌ترین این موضوعات دقت کنید:

  • انشاء دعوت
  • انشاء قدردانی
  • انشاء معذرت خواهی
  • انشاء درخواست شغل
  • انشاء توصیه نامه
  • انشاء شکایت نامه

سخن نهایی

رایتینگ آیلتس یکی از بخش‌های این آزمون است که شرکت در آن بدون آماده سازی قبلی می‌تواند نتایج زیان باری برای شما به همراه داشته باشد، بنابراین بهترین کار این است که قبل از شرکت در آزمون حتما به‌طور کامل مهارت رایتینگ خود را تقویت کنید.

شما می‌توانید برای انجام این کار، موضوعات رایج و پر تکرار رایتینگ را تمرین کنید، مهارت خود را در به کار بردن حروف اضافه، ساختارهای گرامری و کلمات جدید توسعه دهید و یک یا دو تا از رایج‌ترین کتاب‌های ذکر شده در این مطلب را تهیه کنید.

,

Ähnliche Beiträge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

20 − هجده =

فهرست