منابع لیسنینگ آیلتس

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که متقاضیان آزمون آیلتس وسواس زیادی نسبت به آن دارند و به‌سختی می‌توانند راجع به آن تصمیم‌گیری کنند، انتخاب یک منبع مفید و موثر است که آن‌ها را به بهترین شکل برای این آزمون آماده کند.

لیسنینگ آیلتس بخشی است که ممکن است در آن فایل‌های صوتی از منابع چالش برانگیزی انتخاب شوند و آماده نبودن برای آن‌ها می‌تواند عواقب بدی را به همراه داشته باشد.

به همین منظور، در این مطلب قصد داریم بهترین و رایج‌ترین منابع لیسنینگ آیلتس را به شما معرفی کنیم تا بتوانید دید وسیعی نسبت به این بخش از آزمون داشته باشید.

اگر شما هم قصد دارید در آزمون آیلتس شرکت کنید و منابع گسترده‌ای برای تمرین لیسنینگ در اختیار ندارید، حتما ما را تا پایان مطلب همراهی کنید.

کتاب‌های منبع لیسنینگ

در این بخش ابتدا تعدادی از پر طرفدارترین کتاب‌های تمرین لیسنینگ را معرفی می‌کنیم و سپس به بررسی تعدادی از منابع اینترنتی تمرین لیسنینگ می‌پردازیم.

Collins English for Exams Listening for IELTS

این کتاب مناسب افرادی که است که می‌خواهند امتیاز 7 به بالا را در بخش لیسنینگ دریافت کنند. زیرا تکنیک‌هایی به متقاضیان آیلتس ارائه داده است که مطالعه و دانستن آن‌ها برای کسب موفقیت در آیلتس ضروری است.

همچنین این کتاب تعداد زیادی از لغات کاربردی را ارائه داده است که در بخش لیسنینگ کاربرد زیادی دارند و به شما کمک می‌کنند با لغات ناشناخته کمتری در فایل‌های صوتی این قسمت روبرو شوید.

IELTS Advantage
دومین کتابی که می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین منابع لیسنینگ آیلتس در نظر گرفت، کتاب IELTS Advantages است.

البته لازم به ذکر است که این کتاب تنها اختصاص به لیسنینگ ندارد و متقاضیان می‌توانند برای آماده‌سازی در 3 بخش دیگر آزمون، از آن استفاده کنند.

اگر قصد دارید در آزمون آیلتس نمره 7 یا بالاتر را دریافت کنید، حتما نگاهی به این کتاب بیندازید. کتاب آیلتس ادونتجز به 9 بخش مجزا تقسیم شده است و حاوی تعداد زیادی نمونه لیسنینگ برای آشنایی و تمرین متقاضیان است.

Tactics for Listening

این مجموعه کتاب‌ها در 3 دسته بندی جداگانه به رنگ‌های سبز، قرمز و آبی به افراد ارائه می‌شوند و هر کدام از آن‌ها، سطوح مختلفی از مراحل مقدماتی و متوسط را در لیسنینگ آیلتس پوشش می‌دهند.

شایان ذکر است که فایل‌های لیسنینگ ارائه شده در این کتاب به لهجه آمریکایی هستند و بد نیست در کنار آن، روی فایل‌های صوتی دیگری با لهجه‌های مختلف بریتیش، استرالیایی و غیره تمرین کنید.

کتاب‌های تاکتیک فور لیسنینگ به همراه سی دی به زبان آموزان ارائه می‌شوند که متقاضیان می‌توانند با گوش دادن به فایل‌های صوتی آن، طرز صحیح و رایج تلفظ کلمات را یاد بگیرند.

real listening and speaking

این مجموعه چهارمین منبع لیسنینگ آیلتس است که متقاضیان این آزمون را در سطوح مختلف و با توانایی‌های متفاوت نسبت به لیسنینگ، برای ارائه بهترین عملکرد خود آماده می‌کند.

البته کتاب ریل لیسنینگ اند اسپیکینگ محدود به تمرین لیسنینگ نیست و نکاتی را برای آماده شدن برای بخش اسپیکینگ آیلتس نیز ارائه می‌دهد. بنابراین شما می‌تواند یک کتاب تهیه کنید و به شکل دو منظوره از آن استفاده ببرید.

Improve your IELTS listening

پنجمین منبعی که می‌خواهیم به‌عنوان یک کتاب مفید برای تمرین لیسنینگ آیلتس معرفی کنیم، کتاب ایمپروو یور آیلتس لیسنینگ است. البته نمی‌توان از آن به‌عنوان یک کتاب واحد نام برد و بهتر است بگوییم یک مجموعه کتاب است.

این مجموعه به‌جز کتاب لیسنینگ، دو کتاب دیگر نیز دارد که برای تقویت رایتینگ و لیسنینگ استفاده می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید این مجموعه پر کاربرد را برای تقویت 3 مهارت مهم در آزمون آیلتس تهیه و استفاده کنید.

Listen Here

کتاب پر کاربرد لیسن هیر یکی دیگر از منابع پر استفاده برای تمرین فایل‌های صوتی بخش لیسنینگ است. این کتاب توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است و یکی از مهم‌ترین نکات مثبت آن، زبان ساده و روان آن است که به متقاضیان اجازه می‌دهد به‌راحتی مفاهیم را درک کنند.

اگر قصد دارید در آزمون آیلتس نمره بالایی را کسب کنید، هرگز از این کتاب غافل نشوید و تمام نکات آن را به خاطر بسپارید.

Get Ready For IELTS Listening

هفتمین کتابی که قصد داریم به‌عنوان یکی از رایج‌ترین منابع لیسنینگ آیلتس معرفی کنیم، کتاب گت ردی فور آیلتس لیسنینگ است.

این کتاب برای افرادی طراحی شده است که در مهارت لیسنینگ مرحله مقدماتی را گذرانده‌اند و در سطح متوسط یا پیشرفته قرار دارند.

به‌طور کلی می‌توان گفت اکثر کتاب‌های تمرین لیسنینگ برای سطوح خاصی طراحی می‌شوند، به این علت که خود بخش لیسنینگ آیلتس از 3 یا 4 بخش مجزا تشکیل شده است که سختی آن‌ها متفاوت است. بنابراین کتاب‌های آیلتس با طراحی متفاوتی که دارند، متقاضیان را در سطوح مختلف برای لیسنینگ آماده می‌کنند.

این کتاب طراحی جالبی دارد و هر کدام از درس‌های آن به سه قسمت تقسیم شده است: دایره لغات، درست نوشتن کلمات و تمرین سوالات شبیه سازی شده به لیسنینگ آیلتس. بنابراین شما می‌توانید با تهیه این کتاب تمام جنبه‌های مهارت شنیداری خود را بهبود بخشید.

LISTENING FOR IELTS

کتاب لیسنینگ فور آیلتس یکی دیگر از کتاب‌هایی است که از در کشورهای خارجی و همچنین داخل ایران از محبوبیت زیادی برای تمرین لیسنینگ آیلتس برخوردار است.

این کتاب به دلیل طراحی موثری که دارد، متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده است. طراحی کتاب لیسنینگ فور آیلتس به این شکل است که مجموعا 12 درس دارد و در هر کدام از آن‌ها به یکی از موضوعات رایجی پرداخته است که در لیسنینگ آیلتس کاربرد وسیعی دارد.

البته این کتاب را نیز می‌توان به‌عنوان یک مجموعه در نظر گرفت، چون یک نوع مشابه دیگر از آن وجود دارد که به تمرین ریدینگ آیلتس می‌پردازد.

ساختار هر دو این کتاب‌ها به شکلی است که با لغات جدید آن درس می‌شوند و در پایان هر بخش، یک قسمت جداگانه برای دوره انواع پرسش‌های لیسنینگ و شیوه‌های مختلف پاسخ به آن‌ها طراحی شده است.

IMPROVE YOUR SKILLS LISTENING & SPEAKING FOR IELTS 4.5-6

این کتاب به تمرین مهارت لیسنینگ محدود نیست و شما می‌توانید با تهیه آن، پیشرفت زیادی در مهارت اسپیکینگ خود نیز داشته باشید.

این کتاب تمرکز عمده خود را روی چند نوع سوال محدود قرار می‌دهد و به ارائه روش‌ها و تکنیک‌هایی برای توسعه مهارت‌ها در پاسخ به همان سوالات می‌پردازد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کتاب ایمپروو یور اسکلیز با مشخصات ذکر شده در نام آن، مختص به متقاضیان مبتدی سطح A2 است.

ساختار این کتاب به شکلی است که هر کدام از دروس آن با تمرین لغات جدید و پر کاربرد شروع می‌شود و سپس انواع مختلف سوالات بخش لیسنینگ آیلتس را مطرح می‌کند.

علاوه بر این، یکی از ویژگی‌های منحصر ‌به‌فرد این کتاب اختصاص دادن کادرهای ویژه‌ای به نام Exam information به روش‌ها و تکنیک‌های است که متقاضیان می‌توانند برای پاسخ به سوالات لیسنینگ از آن‌ها بهره گیرند.

MPROVE YOUR SKILLS LISTENING & SPEAKING FOR IELTS 6-7.5

با دقت به نام این کتاب و کتاب قبلی، می‌توان پی برد که این دو منبع از یک مجموعه هستند و تنها تفاوت آن‌ها در سطح آن‌ها است. این کتاب اختصاص به متقاضیان سطح پیشرفته‌تر دارد و تمرین‌هایی را در خود جای داده است که بسیار مشابه تمرین‌های آزمون آیلتس هستند.

این کتاب و نوع مبتدی آن از منابع پر طرفدار در زمینه آماده‌سازی برای آیلتس هستند و متقاضیانی که می‌خواهند نمره 6 به بالا دریافت کنند، با تهیه این کتاب و عمل به نکات آن می‌توانند به هدف خود برسند.

منابع دیگر تمرین آیلتس

تا این قسمت تعداد زیادی از رایج‌ترین کتاب‌های منبع تمرین لیسنینگ آیلتس را ذکر کردیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، بهبود زیادی را در نمره لیسنینگ آیلتس خود مشاهده کنید.

در ادامه به تعدادی از منابع دیگر برای تمرین لیسنینگ می‌پردازیم که شامل منابع اینترنتی، کانال‌ها، اپلیکیشن‌ها و موارد دیگر هستند. این دسته از منابع اختصاص دارند به متقاضیانی که نمی‌خواهند در آماده‌سازی برای آیلتس، فقط محدود به کتاب باشند.

وب‌سایت Pearson Longman iTest

این وب‌سایت یک منبع بی‌نظیر برای افرادی است که می‌خواهند به شکل رایگان خود را برای لیسنینگ آیلتس آماده کنند. تنها کافی است در این وب‌سایت ثبت نام کنید و سپس با استفاده از با استفاده از فایل‌های صوتی موجود در آن، مهارت شنیداری خود را بهبود بخشید.

وب‌سایت‌های Self Access و Parapal

این دو وب‌سایت دو منبع مهم دیگر برای تقویت لیسنینگ به شمار می‌روند که ساختار تقریبا مشابهی دارند و متقاضیان می‌توانند از فایل‌های صوتی متنوع موجود در آن‌ها استفاده کنند.

وب‌سایت OUP

سومین وب‌سایتی که می‌توانید از آن برای دستیابی به طیف وسیعی از فایل‌های صوتی استفاده کنید، وب‌سایت OUP است. البته این وب‌سایت به شکل ویژه برای لیسنینگ آیلتس ساخته نشده است، اما متقاضیان می‌توانند با استفاده از فایل‌های صوتی متنوع آن بهبود زیادی در مهارت شنیداری خود ایجاد کنند.

وب‌سایت تد

وب‌سایت تد (TED) که اپلیکیشن آن نیز در دسترس عموم قرار دارد، یک منبع عالی برای تقویت مهارت شنیداری است.

این وب‌سایت شامل تعداد بسیار زیادی ویدئو به زبان انگلیسی است که افراد انگلیسی زبان مناطق مختلف یا غیر انگلیسی زبان در آن‌ها صحبت می‌کنند و بنابراین متقاضیان به این روش می‌توانند دید کاملی به تمام لهجه‌ها و گویش‌های این زبان پیدا کنند.

رادیوی جهانی بی بی سی

رادیوی جهانی بی بی سی انواع خبرها را در حوزه‌های مختلفی ارائه می‌دهد که با گوش دادن به آن‌ها می‌توانید با طیف وسیعی از واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی انگلیسی آشنا شوید.

,

Ähnliche Beiträge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

20 + 14 =

فهرست