چرا باید در آزمون تافل قبول شد؟

تافل یک آزمون زبان معتبر بین‌المللی است که سطح دانش زبان انگلیسی را مشخص می‌کند. شرکت در آزمون TOFEL برگرفته از عبارت Test of English as a Foreign Language وقتی مورد نیاز است که بخواهید برای ادامه تحصل به خارج از کشور بروید، اما برای کار در خارج نیز این آزمون مفید خواهد بود.

مثلا هنگام بررسی برای دادن ویزای کار یا اجازه اقامت امکان دارد بعضی از کشورها برای سنجش سطح زبان انگلیسی از شما مدرک آزمون تافل را بخواهند.

به‌طور خلاصه، اگر می‌خواهید به خارج از کشور سفر کنید، قصد ادامه تحصیل یا کار دارید، نمره تافل در رزومه شما تاثیر زیادی می‌گذارد. به همین دلیل خیلی اهمیت دارد که بتوانید نمره خوبی در آزمون تافل کسب کنید.

در این مطلب قصد داریم در مورد اهمیت آزمون تافل صحبت کنیم و همین‌طور بیان کنیم چگونه می‌توان بالاترین امتیاز را در این آزمون به دست آورد. با ما همراه باشید.

آزمون تافل در جهان شناخته شده است

تافل یکی از محبوب‌ترین آزمون‌های زبان در سراسر جهان است. توسط بیش از 130 مدارس و کالج معتبر در جهان شناخته شده است.

مدرک آزمون تافل به معنای نشان دادن توانایی‌های زبان شما در حوزه‌های مختلف است و با آن در واقع سطح دانش زبان انگلیسی شما در سراسر جهان مشخص می‌شود.

آزمون تافل برای تحصیل در خارج از کشور

دانشجویان زیادی هستند که می‌خواهند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند. با مهاجرت در واقع دری برای کشف ماجراجویی‌های جدید و آشنایی با فرهنگ آن کشور و دیدار با بسیاری از دانشجویان دیگر با ملیت‌های مختلف باز می‌‌شود.

قطعا این تجربه بسیار رضایت‌بخش و لذت‌بخش است و فرد از دو نظر علمی و شخصیتی ارتقا پیدا می‌کند. مدرک آزمون تافل در حقیقت گذرنامه شما برای تحصیل در خارج از کشور است، فرقی نمی‌کند چه برای یک ترم باشد یا کل دوران تحصیل شما را شامل شود. (تنها زمانی که سطح زبان انگلیسی شما تعیین می‌شود.)

در واقع در بیش از 9000 کالج شناخته شده است. به این معنی که در اکثر دانشگاه‌ها نمره TOEFL شما در نقش یک گواهینامه برای دانش و درکتان از زبان انگلیسی عمل می‌کند.

قبل از این که بخواهید برای آزمون تافل آماده شوید، لازم است بدانید که حداقل امتیاز مورد درخواست در کالج مدنظرتان چیست. چرا دانستن این مورد مهم است؟ هنگامی که نمره مدنظر کالج را فهمیدید می‌توانید تعیین کنید که برای قبولی در آزمون تافل باید چه نمره‌ای بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید برای خود هدفی تعیین کنید و روی این هدف نیز تمرکز داشته باشید.

بد نیست بدانید که بعضی از کالج‌ها حداقل نمره قابل قبول برای هر بخش از آزمون را نیز مشخص می‌کنند، به عنوان مثال به دنبال نمره بخش نوشتن یا همان Writing هستند.

حال اگر فرد در مجموع نمره بسیار خوبی گرفته باشد، امکان رد شدن او وجود دارد. زیرا در یکی از بخش‌های دیگر که برای آن کالج مهم بوده است تعداد امتیازهای لازم را کسب نکرده است.

اگر می‌خواهید بدانید چه نمره‌ای باید در TOEFL کسب کنید علاوه بر مراجعه به سایت دانشگاه یا کالج مدنظر خود، سایت‌هایی نیز وجود دارند که حداقل نمره مورد انتظار را برای دانشگاه‌های مختلف خارج از کشور ارائه می‌دهند.

تایید سطح با آزمون تافل

تمایل به تحصیل در خارج از کشور تنها یک دلیل برای گذراندن آزمون تافل است. کسب نمره مشخص در این آزمون به شما این امکان را می‌دهد که سطح انگلیسی زبان خود را در یک بازه زمانی مشخص ارزیابی کنید.

در واقع قبولی در این آزمون به دلیل معروف بودن در مقایسه با آزمون‌های کمتر شناخته شده ارزش بیشتری دارد. با مدرک این آزمون درک و تفسیر نتایج شما در مورد سطح زبان انگلیسی بیشتر قابل سنجش است.

با مدرک آزمون تافل رزومه بهتری داشته باشید

وقتی می‌خواهید پذیرش یک دانشگاه را بگیرید یا در جایی برای کار استخدام شوید، خیلی مهم است که بتوانید از متقاضیان دیگر یک قدم جلوتر باشید.

مدرک آزمون تافل این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که سطح زبان خود را به تایید برسانید و با نشان دادن یک امتیاز خاص در CV یا همان رزومه شالوده کار را محکم بنا کنید.

علاوه بر این، مدرک تافل بدون شک نشان می‌دهد چه اندازه متعهد به انجام دادن کاری هستید و دوست دارید پایه و اساس هر فعالیتی را به‌درستی انجام دهید.

علاوه بر این، افرادی که قرار است ر شما را مطالعه کنند و بر اساس آن ترجیح دهند شما را استخدام کنند یا خیر می‌توانند با مشاهده نمره سطح رزومه را مشخص کنند، نه این که با کلماتی مانند سطح حرفه‌ای و غیره سردرگم و گیج شوند.

بنابراین تافل برای بهبود رزومه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با وجود این، توجه داشته باشید که نمره آزمون تافل تا یک بازه مشخصی معتبر است. در واقع مدت اعتبار این آزمون محدود است و این زمان 2 سال خواهد بود.

اگر از این دو سال بگذرد و شما همچنان مدرک قبولی را در رزومه خود ارسال کنید می‌تواند نشان دهد که CV شما به‌روز نیست.

تافل می‌تواند توانایی کار در محیط انگلیسی زبان را تایید کند

کسب نمره بالا در آزمون تافل به کارفرمایان آینده شما نشان خواهد داد توانایی بالایی برای برقراری ارتباط و کار در یک محیط انگلیسی زبان دارید.

در واقع بیشتر از این که تنها در رزومه شما عنوان شود، توانایی و کارکرد مناسبتان را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر زندگی در یک کشور و استفاده از زبان انگلیسی برای مکالمه‌های روزمره برایتان سخت نخواهد بود.

این امر به ویژه اگر رشته تحصیلیتان به سفر، ملاقات و ارتباط با همکاران از ملیت‌های مختلف مربوط باشد اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

برای کسب نمره مناسب از منابع آنلاین بهره ببرید

پلتفرم‌های آنلاین زیادی وجود دارند که علاوه بر تمرین‌های آموزشی سوالات آزمون تافل را همراه با پاسخنامه در اختیار شما قرار می‌دهند. با حل تمرین‌ها و سوالات‌ها می‌توانید پیشرفت خود را در بخش‌های مختلف بسنجید.

علاوه بر این، در بستر اینترنت منابعی تحت عنوان واژگان و گرامر آزمون تافل قرار دارد. در وبلاگ‌ها نیز اطلاعات زیادی از جمله قالب‌بندی آزمون، توصیه‌ها، بهترین منابع برای آمادگی و غیره آورده شده است.

پس ابتدا زمان مناسب را برای شرکت در آزمون تافل انتخاب کنید و متناسب با بازه زمانی که در اختیار دارید مطالعه و شرکت در کلاس‌های مختص آزمون تافل را شروع کنید.

 

Ähnliche Beiträge

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پنج × یک =

فهرست