چرا شرکت در آزمون ماک تافل پیش از آزمون واقعی توصیه می‌شود؟

با خواندن این مطلب به این موضوع پی می‌برید که چگونه استفاده از ماک تست تافل بهترین راه برای بهبود نتیجه نهایی و در نهایت آمادگی برای آزمون اصلی در شرایط واقعی است.

نحوه سازماندهی آزمون TOEFL IBT در چهار بخش مجزا بررسی خواهد شد که در آن منابع مناسب برای مطالعه را به‌‌صورت آنلاین پیدا می‌کنیم و همچنین نشان می‌دهیم چرا آزمون آزمایشی گزینه مهمی در روند آماده‌سازی شما برای آزمون اصلی است.

برای کسب بیشترین آمادگی برای آزمون تافل از یک ماک تست برای بالا بردن شانس موفقیت خود بهره ببرید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آزمون تافل

TOEFL iBT یکی از آزمون‌های مورد توجه و پذیرفته شده در جهان است که تاکید می‌کند دانش‌آموزان به دانش زبان انگلیسی برای موفقیت در محیط دانشگاه نیاز دارند. این آزمون در بیش از 130 کشور و برای 8500 کالج، دانشگاه و مرکز مختلف پذیرفته شده است.

این آزمون در چهار مجموعه مهارت سازماندهی شده است:

بخش Reading

توانایی شما را در درک مطالب نوشتاری در مورد موضوعات مختلف معمولا به سبک کتاب‌های درسی دانشگاهی آزمایش سنجش می‌کند.

برای تکمیل این بخش 60 تا 70 دقیقه وقت خواهید داشت، بنابراین در صورت لزوم و داشتن وقت کافی می‌توانید به عقب برگردید و در پاسخ‌های خود تجدید نظر داشته باشید.

بخش Listening

در این بخش مکالمات ضبط شده یا سخنرانی‌ها به همراه مجموعه‌ای از سوالات درک مطلب به شما ارائه می‌شود. اطمینان حاصل کنید که مهارت گوش دادن و یادداشت‌برداری خود را به زبان انگلیسی برای این بخش افزایش داده‌اید.

همچنین آماده شدن برای آزمون تافل با استفاده از ماک تست به شما این امکان را می‌دهد که کمی با سبک سوالات بخش شنیداری آشنا شوید و بدانید طراح سوال روی چه مواردی بیشتر تاکید می‌کند.

بخش Speaking

در این قسمت از آزمون شما باید چند دقیقه در مورد دیدگاه پیرامون یک موضوع صحبت کنید یا در مورد متنی که می‌شنوید یا می‌خوانید حرف بزنید.

با شرکت در آزمون‌های ماک تست به شما کمک می‌شود تا خیلی روان و مفید صحبت کنید تا نظر خود را به‌طور موثر بیان کرده باشید.

بخش Writing

بخش نهایی این آزمون رایتینگ است که موضوعات مختلف آکادمیک در اختیار شما قرار می‌گیرد و از شما خواسته می‌شود متنی کوتاه بنویسید که کاملا منسجم، قابل درک و با گرامر درست نوشته شده باشد. تمرین خواندن و نوشتن به شما کمک می‌کند مهارت خود را برای این بخش ارتقا دهید.

چرا ماک تست بهترین راه برای دریافت نتایج عالی است؟

چندین دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد واقعا ماک تست برای کسب بهترین نتایج از آزمون اصلی جواب می‌دهد که در ادامه به بیان این دلایل می‌پردازیم.

با ماک تست استرس برای آزمون اصلی کم می‌شود و از آن طرف اعتماد به نفس نیز بالا می‌رود

شرکت در آزمونی که دقیقا مطابق با همان الگوی آزمون اصلی است دقیقا مانند این است که شما در آزمون اصلی شرکت می‌کنید، اما هیچ ریسکی برای شما ندارد.

با آشنایی با قالب آزمون، سطح سوالات و دید طراح در نهایت استرس شما کاهش پیدا می‌کند که خود این موضوع نیز نکته مثبتی است، چون بیشتر افراد به دلیل استرس بالا در آزمون نمی‌توانند تمام دانش خود را روی برگه بیاورند.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه زمان خود را به‌طور موثر مدیریت کنید

در کل آزمون تافل 4 ساعت و نیم طول می‌کشد که زمان طولانی خواهد بود. با یک یا چند بار تمرین در آزمون‌های آزمایشی، می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید.

به این ترتیب می‌توانید وقت خود را روی مطالب با اهمیت بالا بگذارید و از قسمت‌هایی که خیلی مهم نیستند بگذرید. در نتیجه می‌توانید در کل مدت زمان آزمون بهترین عملکرد را از خود نشان دهید. به یاد داشته باشید که آزمون تافل شبیه یک ماراتن است نه یک دوی سرعت!

سوالات ماک تست با آزمون اصلی تافل تطابق زیادی دارد

اگرچه می‌توانید تعداد بی شماری از منابع آنلاین را برای تمرین خواندن و گوش دادن به زبان انگلیسی پیدا کنید، اما این منابع لزوما با سوال‌های موجود در آزمون اصلی تافل مطابقت ندارد.

وقتی نوبت به تطبیق سوال‌ها می‌رسد، منطقی است که ماک تست‌ها ارجحیت دارند و برای تهیه منابع آزمون تنها به موارد رایگان اکتفا نکنید.

در نهایت، با ماک تست می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید

مانند بسیاری از داوطلبان آزمون ممکن است متوجه شوید در بخش خواندن عالی عمل می‌کنید، اما در قسمت صحبت کردن ضعف دارید.

با تشخیص صحیح نقاط ضعف خود، به‌درستی می‌توانید بفهمید که باید وقت خود را روی چه مواردی بگذارید و کدام قسمت‌ها را بهبود بخشید. در حالت ایده‌آل، شما باید قبل از شرکت در آزمون اصلی در هر چهار مهارت حرفه‌ای شوید. با تمرین در نهایت این هدف محقق می‌شود.

ماک تست‌های رایگان تافل را از کجا پیدا کنیم؟

ETS Global که مدیریت اصلی برگزاری آزمون‌های تافل را بر عهده دارد، تمرین‌‌های آموزشی رایگان را در وب‌سایت رسمی می‌گذارد. در واقع تست‌های رایگان روش عالی برای آشنایی با آزمون است که در واقع در آزمون اصلی نیز مشابه آن‌ها وجود دارد، اما آزمون‌های آزمایشی رایگان زمان‌بندی ندارند.

بنابراین با استفاده از این آزمون‌ها نمی‌توانید از شرایط واقعی آزمون آگاهی پیدا کنید. به‌طور کلی سایت‌های زیادی وجود دارند که شبیه‌ساز آزمون تافل را ارائه می‌دهند که باید برای شرکت در آن‌ها ثبت‌نام کنید. البته در مقایسه با آزمون اصلی قطعا قیمت خیلی پایین‌تری خواهند داشت.

برای کسب نتایح عالی در آزمون تافل تمرین کنید

به عنوان مکمل سایر منابع آزمون‌های آزمایشی، اگر می‌خواهید برای تافل درس بخوانید ماک تست‌ها را به ‌صورت زمان‌دار حل کنید تا در نهایت شاهد نتایح عالی از آزمون خود باشید.

علاوه بر این، بهتر است به منبعی مراجعه کنید که در کنار آزمون‌های آزمایشی فایل‌های واژگان و گرامر را ارائه دهد که بتوان برای تمرین هر مهارت نکات آن را نیز در اختیار داشت و همچنین فهمید که چگونه با سوال در آزمون اصلی مواجه شد.

می‌توانید نمره هدفی برای خود در نظر بگیرید و با شرکت در آزمون‌های آزمایشی طی زمان‌های مختلف پیشرفت خود را بسنجید. با هر بار شرکت در ماک تست می‌توانید نکات هر آزمون را نیز یادداشت کنید تا کاملا در نهایت به یک منبع دست پیدا کنید که فقط مختص خودتان است و قبل از شرکت دوباره در آزمون آزمایشی مطالب آن را بخوانید تا دیگر آن موارد را اشتباه نکنید.

Ähnliche Beiträge

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

19 − 11 =

فهرست