چگونه نمره خود را در آزمون تافل ارتقا دهم؟

به میزان سختی که برای گرفتن نمره قابل قبول در آزمون تافل می‌کشید، می‌توانید این سوال را از خود بپرسید که اگر در آزمون قبول نشوید چه اتفاقی می‌افتد؟

البته افراد باید همیشه برای موفقیت در آزمون برنامه‌ریزی کنند، اما نداشتن هیچ برنامه دیگری برای موفقیت در آزمون کار عقلانی نیست.

به همین دلیل ما در این مطلب بررسی خواهیم کرد که اگر نمره آزمون تافل شما در حد انتظار نباشد چه اتفاقی می‎افتد و چگونه باید برای آزمون تافل آماده شد تا در نهایت نمره‌ای کسب کرد که با زمان صرف شده برای خواندن مطابقت داشته باشد.

با استفاده از این مطلب می‎توانید به اهداف مد نظر خود در آزمون تافل که همان نمره مد نظر شما است دست پیدا کنید، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

عدم موفقیت در آزمون تافل به چه معنا است؟

کلا همیشه وقتی صحبت از آزمون می‌شود یک احتمال برای قبول نشدن در آن وجود دارد. اما بهتر است ابتدا این موضوع را بدانید که شکست یا عدم موفقیت در آزمون تافل معنایی ندارد.

چرا که تافل مانند گواهینامه یا دیپلم نیست و هیچ نمره‌‌‌ای از طرف سازمان جهانی ETS برای قبول شدن یا نشدن تعیین نشده است. آزمون تافل تنها برای سنجیدن سطح مهارت انگلیسی افراد طراحی شده است.

به این معنی که شما آزمون می‌دهید و مطابق با سطح دانش خود از زبان انگلیسی نمره می‌گیرید و در نهایت نمره را برای دانشگاه یا مراکز مختلف ارسال می‌کنید.

در واقع چیزی که در این جا اهمیت دارد نمره‌ای است که مثلا دانشگاه از شما می‌خواهد و تمرکز روی این مورد از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر نمره مد نظر مرکز مربوط را به دست نیاورید در نهایت می‌توان گفت در آزمون شکست خورده‌اید.

به‌طور کلی نمره آزمون تافل بین 1 تا 120 تعیین می‌شود، بعضی از دانشگاه‌هایی که خیلی متقاضی دارند نمره‌های زیر 100 و حتی 110 را پذیرش نمی‌کنند. از طرفی مراکز دیگر شاید همان نمره 70 یا 65 نیز برایشان کافی باشد.

شما باید بدانید نمره‌ای که باید برای آن آماده شوید تنها به دانشگاه مقصد بستگی دارد، در صورتی که بخواهید برای بورسیه تحصیلی اقدام کنید. با استفاده از این موضوع می‌توانید به درک درست‌تری از عدم موفقیت در آزمون برسید و برای آزمون تافل نیز بهتر و آسان‌تر برنامه‌ریزی کنید.

امکان تجدید نظر برای بررسی دوباره نمره آزمون تافل وجود دارد؟

برخی از افراد وقتی نمره خود را می‌بینند این‌طور تصور می‌کنند که نمره‌شان اشتباه شده است، حال برای این افراد امکان بررسی دوباره آزمون وجود دارد.

اگر بخواهیم خیلی کوتاه و صریح به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم بله این امکان وجود دارد. سایت جهانی ETS به شما اجازه می‌دهد برای بررسی نمره خود در سایت درخواست دهید.

با این حال، باید توجه داشته باشید که در این میان بعضی از قوانین سخت‌گیرانه علاوه بر هزینه‌های قابل توجه وجود دارد که باید آن‌ها را نیز در نظر بگیرید.

در این قسمت خلاصه‌ای از بخش‌های مختلف آزمون تافل به همراه نحوه نمره‌دهی آورده شده است. به‌طور کلی آزمون تافل شامل چهار بخش است: خواندن (Reading)، گوش دادن (Listening)، نوشتن (Writing) و صحبت کردن (Speaking).

در دو بخش اول یعنی خواندن و گوش دادن سوالات چهار گزینه‌ای است به این معنی که جواب مشخصی از قبل وجود دارد و اختلاف نظری در این دو بخش مطرح نمی‌شود. به عبارت دیگر نمره‌ای که از این دو بخش می‌گیرید قابل تجدید نظر نیست و همین نمره قطعی است.

از طرف دیگر بخش‌های نوشتن و صحبت کردن بیانگر توانایی و دانش شما در حوزه زبان انگلیسی است که این دو قسمت توسط افراد دیگر موسوم به امتحان‌گیرنده ارزیابی می‌شود.

این دو بخش آخر چون توسط افراد بررسی می‌شود و انسان نیز گاهی بالاخره اشتباه می‌کند، ETS Global امکان درخواست تجدیدنظر برای این دو قسمت را فراهم کرده است، جایی که دوباره این دو بخش توسط یک ممتحن دیگر ارزیابی می‌شوند.

بعد از درخواست تجدیدنظر چه اتفاقی می‌افتد؟

این نکته را به یاد داشته باشید که هیچ تضمینی برای افزایش نمره شما پس از تجدیدنظر وجود ندارد. در واقع، وقتی بخش نوشتن و صحبت کردن توسط یک فرد دیگر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، ممکن است مشخص شود که همان نمره دفعه اول درست است و دیگر نمره شما تغییر پیدا نخواهد کرد.

از آن طرف نیز این امکان وجود دارد که ممتحن دوم این‌طور تشخیص دهد که نمره زیادی به شما داده شده است و نمره نهایی را کم کند.

بنابراین، نه تنها امکان پایین آمدن نمره وجود دارد، بلکه شما باید یک هزینه نیز برای درخواست تجدیدنظر متقبل شوید. طبق قرارداد ETS Global برای هر بخش بازبینی 80 دلار باید هزینه بپردازید، یعنی برای دو بخش Speaking و Writing در مجموع 160 دلار از شما گرفته می‌شود.

پرداخت این هزینه شاید وقتی لب مرز برای کسب نمره مد نظر خود هستید ارزش داشته باشد، اما باز هم هنگام تصمیم‌گیری برای این که بخواهید درخواست تجدیدنظر ارسال کنید شرایط را کامل بسنجید.

آیا امکان شرکت مجدد در آزمون تافل وجود دارد؟

البته که این امکان وجود دارد. بعد از گذشت سه روز از آخرین باری که آزمون تافل دادید می‌توانید مجدد در آزمون شرکت کنید و هر چند بار که بخواهید این امکان برای شما وجود دارد.

با این حال، از آن جایی که برنامه‌های تحصیلی مهلت مقرر دارند حتما وقت زیادی را برای تنظیم زمان آزمون اختصاص دهید سپس نتایج را بررسی کنید و در صورتی که همه چیز درست است برای مرکز مربوطه نتایج را ارسال کنید.

اگر قصد دارید بیشتر از یک بار آزمون تافل دهید، ETS Global قابلیت بهترین نمره من (MyBest Score) را نیز ارائه می‌دهد.

در واقع با این قابلیت گزارشی از نمرات آزمون تافل شما بررسی می‌شود و بهترین نمره در هر آزمون برای هر بخش در نظر گرفته می‌شود، در نهایت بالاترین امتیاز کلی برای شما گزارش خواهد شد.

برای افرادی که چندین بار در آزمون تافل شرکت کرده‌اند، اما امکان دارد در بعضی از بخش‌ها به خوبی عمل نکرده باشند این قابلیت می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد.

باید توجه داشته باشید که تنها بعضی از دانشگاه‌ها MyBest Score را می‌پذیرند، بنابراین ابتدا باید از جانب دانشگاه مقصد اطمینان پیدا کنید.

چگونه به بهترین نحو ممکن برای آزمون آماده شوم تا نمره مد نظر خود را کسب کنم؟

همان‌طور که دیدید، برای تصمیم‌گیری در مورد ارسال درخواست تجدیدنظر برای کسب نمره بیشتر در آزمون تافل یا شرکت مجدد در آزمون باید فاکتورهای مختلفی را مورد بررسی قرار دهید و تمام این مسائل به مهلت ارسال جواب آزمون تافل برای پذیرش شما بستگی دارد.

البته هدف شما باید کسب بالاترین امتیاز در همان دفعه اولی باشد که آزمون می‌دهید تا از دیگر دغدغه‌ها خلاص شوید.

شما باید تمرینات گرامر و واژگان را زیاد انجام دهید تا به‌طور سطح مهارت زبان انگلیسی شما ارتقا پیدا کند، اما استفاده از ماک تست‌ها برای تافل نیز خیلی پیشنهاد می‌شود، چرا که دقیقا با همان قالب‌بندی آزمون اصلی، زمان‌بندی و دیگر موارد ارائه می‌شود.

برای این که شانس موفقیت را در روز آزمون افزایش دهید چندین آزمون تافل را از قبل امتحان دهید تا بتوانید عملکرد خود را بسنجید و بدانید در چه سطحی از دانش زبان قرار دارید و مطابق با آن نقاط ضعف خود را پوشش دهید.

Ähnliche Beiträge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

20 + 16 =

فهرست