سطح نمره آزمون تافل

شاید شما اخیرا در آزمون تافل شرکت و نمره خود را دریافت کرده باشید. شاید در حال خواندن وب سایت‌های پذیرش دانشگاه هستید و دیده‌اید که نمرات تافل مورد نیاز موسسات مختلف و برنامه‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. پس شاید فکر کنید اگر نمره تافل 95 بگیرید، به چه معنا است؟

در ادامه با ما همراه باشید تا با سطح نمره آزمون تافل و معنای هر کدام آشنا شوید.

مروری سریع بر نمرات تافل

آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) مجموعا 120 امتیاز دارد. تافل از 4 بخش مختلف خواندن، نوشتن، گوش دادن و خواندن تشکیل شده است و هر بخش 30 امتیاز دارد. امتیازات هر بخش با هم جمع می‌شوند و بدین ترتیب نمره شما از 120 حساب خواهد شد.

سطح عملکرد برای آزمون تافل

خدمات آزمون آموزشی (ETS) بازخورد عملکرد را به داوطلبان آزمون ارائه می‌دهد. بازخورد، عملکرد امتیاز شما را به سطوح مختلف تقسیم‌بندی می‌کند.

به عنوان مثال سطح بالا، متوسط ​​و کم. این اطلاعات روش خوبی برای درک کلی توانایی‌های شما در هر چهار حوزه محسوب می‌شود. در زیر تجزیه و تحلیل سطح برای هر بخش وجود دارد.

برای خواندن 3 سطح عملکردی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • زیاد: 22 تا 30
  • متوسط: 15 تا 21
  • کم: 0 تا 14

برای گوش دادن 3 سطح عملکرد به صورت زیر حساب می‌شود:

  • زیاد: 22 تا 30
  • متوسط: 14 تا 21
  • کم: 0 تا 13

برای بخش صحبت کردن 4 سطح عملکردی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • خوب: 26 تا 30
  • نسبتا خوب: 18 تا 25
  • مشروط: 10 تا 17
  • ضعیف: 0 تا 9

برای بخش نوشتن نیز 4 سطح عملکردی تعریف می‌شود که عبارت هستند از:

  • خوب: 24 تا 30
  • نسبتا خوب: 17 تا 23
  • مشروط: 1 تا 16
  • نمره 0 (داوطلب برای این بخش در آزمون چیزی ننوشته است.)

به خاطر داشته باشید که دانشگاه‌ها و موسسات مختلف برای هر بخش نمره کلی با یک امتیاز خاص درخواست می‌دهند. به عنوان مثال، یک دانشگاه برای بچه‌های مهندسی شاید برای بخش خواندن و نوشتن نمره بالایی از آزمون تافل بخواهد، اما در بخش صحبت کردن به نمره بالایی احتیاج نداشته باشد.

در مقابل آن حوزه‌ای که دانشجو مستلزم به بحث و ارائه مسائل مختلف است در بخش صحبت کردن به نمره بالایی قطعا نیاز دارد.

سطح‌های مختلف چه معنایی دارند؟

در این جا خلاصه‌ای از معنای سطح بازخورد عملکرد ETS به‌طور رسمی آورده شده است که در ادامه مطرح می‌کنیم.

عالی یا خوب

در سطح بالا، شانس بسیار خوبی برای قبولی در بهترین مدارس دارید. نمره بالا توانایی عالی شما را در زبان انگلیسی در حوزه‌های مختلف (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن) نشان می‌دهد.

متوسط یا نسبتا خوب

نمرات متوسط ​​تافل می‌تواند الزامات اکثر مدارس را برآورده کند. نمرات متوسط ​​نشان می‌دهد که شما شانس خوبی برای عملکرد در یک محیط آموزشی به زبان انگلیسی دارید. با وجود این، در توانایی شما خلاهایی وجود دارد و شما باید در حالی که به دانشگاه می‌روید روی مهارت‌های خود بیشتر کار کنید.

پایین یا مشروط

اگر می‌خواهید برای تحصیل در یک موسسه به زبان انگلیسی قبول شوید، نمره پایین تافل خوب نیست. بیشتر برای مطالعه زبان وقت بگذارید و سپس برای آزمون تافل دوباره شرکت کنید. چون دانشگاه‌های زیادی این محدوده از نمره را برای پذیرش قبول نمی‌کنند.

ضعیف یا صفر

توضیح این امتیاز مشابه با سطح پایین یا مشروط است. شما باید خیلی بیشتر تمرین کنید و به خود زمان دهید تا به یک سطح بالاتر برسید.

مهم است که بدانید نمره شما در TOEFL و سطح تعیین شده، بازتاب کننده توانایی شما در استفاده و درک زبان انگلیسی است. نمرات و سطوح هیچ چیزی از ظرفیت فکری یا شانس شما را برای انجام موفقیت‌آمیز در یک زمینه خاص از تحصیل بیان نمی‌کند.

بسیاری از دانشجویان درخشان در سراسر جهان نمره خوبی در آزمون تافل نمی‌گیرند. نکته دیگر این است که شما می‌توانید سطح و دانش خود را ارتقا دهید و با گذشت زمان پیشرفت کنید. هر فردی با هوش طبیعی می‌تواند با صرف وقت و تلاش مداوم یک زبان دیگر را بیاموزد.

چگونه می‌توان سطح خود را در آزمون تافل ارتقا بخشید؟

تمرین، سخت کوشی و وقت گذاشتن معمولا نتیجه خوبی را به همراه دارد. برای شروع مطالعه زبان برای آزمون تافل از منابع آنلاین کمک بگیرید.

کافی است در اینترنت جستجو کنید آن وقت با دریایی از منابع روبرو خواهید شد، مواردی در این میان برایتان جذاب و مناسب است که می‌توانید آن‌ها را بخوانید و مطالعه کنید.

علاوه بر این در کتابخانه‌ها منابع مورد نیاز برای آزمون وجود دارد که می‌توانید با مشاهده آن‌ها یک پیش‌زمینه از آزمون داشته باشید، بدون شک بدون تاثیر نخواهد بود.

اگر سطح کلی زبان انگلیسی شما پایین است، دوره‌هایی را به زبان انگلیسی ثبت‌نام کنید. سپس وقتی به سطح متوسط رسیدید از دوره‌های آمادگی آزمون بهره ببرید.

بد نیست بدانید که یک عامل مهم که اغلب نیز نادیده گرفته می‌شود مدیریت زمان است. برای رسیدن به سطح مطلوب، برنامه منظمی برای مطالعه داشته باشید و اهداف واقع‌بینانه تنظیم کنید. برنامه خود را با جدیت دنبال کنید و بدانید که بدون برنامه بعید است موفق شوید.

Ähnliche Beiträge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

4 + 16 =

فهرست